Pôvodný názov:
Cause and Effect
Warning: Undefined array key "lang" in /www/l/c/u179546/public_html/inc/skrat.php on line 5
Označenie:
S05E18
Zaradenie:
TNG - The Next Generation
Premiéra:
23.03.1992
Rok:
2368
Hviezdny čas:
45652.1
v TNG 117 z 176
v Star Treku 225 z 880
Obsah:
Hviezdny dátum 45652.1: Enterprise je zničená vo veľkom
výbuch - ale len o chvíľu neskôr starší dôstojníci hrajú svoje
pravidelná aová hra, akoby sa nič nedialo. Dr. Crusherová sa už cíti
pozná súčasnú situáciu a čo bude ďalej. Keď zrazu ďalší
hviezdna loď sa objavuje z anomálie a chystá sa zraziť s Enterprise,
Picard sa riadi Datovou radou, aby zmenil trajektóriu druhej lode
vlečný lúč namiesto dekompresie hlavnej kyvadlovej dopravy, ako navrhoval Riker,
ale toto nestačí. Enterprise je zničená pri obrovskom výbuchu – ale
len o chvíľu neskôr... Loď je zachytená v časovej slučke a posádka - okrem
pre Data- všimnite si to déja vu zážitkami, ktoré sú čím silnejšie, tým viac
často prechádzajú časovou slučkou. S vedomím, že sa stane niečo hrozné
a možno bude málo času, aby sme sa tomu vyhli, Geordi poskytne Dataovi dekyon
žiarič, čo mu dáva možnosť
zapamätajte si konkrétnu malú informáciu v nasledujúcej slučke. Len
predtým, než loď opäť exploduje, Data naprogramuje číslo „3“, ktoré na prekvapenie všetkých často
sa objaví počas tejto slučky. „3“ označuje číslo Rikerovej hodnosti
kôstok, a keď má kolízia opäť nastať, Data nasleduje Rikerovu
a otvorí aj hlavnú kyvadlovú dopravu, čo nakoniec preruší čas
slučka. Enterprise bola chytená v slučke na sedemnásť dní, kým tá druhá
loď, USS Bozeman, cestovala 90 rokov do budúcnosti, len aby uviazla
aj v časovej slučke.
Obsah EN:
Stardate 45652.1: The Enterprise is destroyed in a huge
explosion - but only a moment later the senior officers are playing their
regular a game as if nothing was wrong. Dr. Crusher feels like she already
knows the present situation and what will happen next. When suddenly another
starship appears from an anomaly and is about to collide with the Enterprise,
Picard follows Data's advice to alter the other ship's trajectory with the
tractor beam, rather than decompressing the main shuttlebay as Riker suggested,
but this doesn't suffice. The Enterprise is destroyed in a huge explosion - but
only a moment later... The ship is caught in a time loop, and the crew -except
for Data- notice this by déja vu experiences that grow the stronger the more
often they run through the time loop. Being aware that something terrible will happen
and there may be little time to avoid it, Geordi provides Data with a dekyon
emitter, giving him the possibility to
remember a specific small piece of information in the following loop. Just
before the ship explodes yet again, Data programs the number "3", which to everyone's surprise frequently
appears during this loop. The "3" refers to the number of Riker's rank
pips, and when the collision is about to occur again, Data follows Riker's
suggestion and opens the main shuttlebay too, which eventually breaks the time
loop. The Enterprise was caught in the loop for seventeen days while the other
ship, the USS Bozeman, has traveled 90 years to the future, only to get stuck
in the time loop too.