Pôvodný názov:
Peak Performance
Warning: Undefined array key "lang" in /www/l/c/u179546/public_html/inc/skrat.php on line 5
Označenie:
S02E21
Zaradenie:
TNG - The Next Generation
Premiéra:
10.07.1989
Rok:
2365
Hviezdny čas:
42923.4
v TNG 46 z 176
v Star Treku 153 z 880
Obsah:
Stardate 42923.4: Simulácia usporiadaná arogantným zakdornským stratégom Kolramim má zvýšiť bojovú pripravenosť posádky. Riker a základná posádka sa menia na 80-ročnú a do značnej miery zaniknutú USS Hathaway, aby „bojovali“ proti Enterprise. S pomocou Wesleyho, ktorý z Enterprise prepašuje experiment s antihmotou, má Riker k dispozícii warp silu len na dve sekundy. Nečakane sa objaví ferengská loď a ohrozuje obe lode, ktorých zbrane sú deaktivované. Riker a Picard používajú lesť, aby sa zbavili Ferengov: Enterprise vypáli torpédo a v tom istom momente Hathaway preskočí na warp, čím vytvorí ilúziu, že stará loď bola zničená. Ferengi, zmätení z Picardovej brutálnej akcie, opúšťajú scénu. Data, ktorého Kolrami spočiatku nečakane porazil v strategickej hre, opäť vyzýva Zakdorn. Android teraz hrá hru nie preto, aby vyhral, ale aby čelil všetkým akciám svojho súpera, ktorý sa unaví a nakoniec to vzdá.
Obsah EN:
Stardate 42923.4: A simulation arranged by the arrogant Zakdorn strategist Kolrami is supposed to increase the crew's battle readiness. Riker and a skeleton crew change to the 80-year-old and largely defunct USS Hathaway to "fight" against the Enterprise. With the help of Wesley, who smuggles an experiment with antimatter off the Enterprise, Riker has warp power available for just two seconds. A Ferengi ship unexpectedly appears and threatens the two ships, whose weapons are disabled. Riker and Picard use a ruse to get rid of the Ferengi: The Enterprise fires a torpedo and in the very same moment the Hathaway jumps to warp, creating the illusion that the old ship was destroyed. Puzzled about Picard's brutal action, the Ferengi leave the scene. Data, who was initially unexpectedly beaten by Kolrami in a game of strategema, challenges the Zakdorn again. The android now plays the game not to win but to counter all of his opponent's actions, who grows weary and eventually gives up.